een audio identiteit voor je merk

Wat is een audio-identiteit?

Een muzikale identiteit is de vertaling van je merkwaarden, oorsprong en karakter in geluid. Een audio-identiteit maakt daarbij gebruik van muzikale ingrediënten zoals melodie, ritme en klankkleur om merkherkenning op te bouwen en relevante associaties op te roepen. De audio-identiteit voor je merk kan bestaan uit een enkel soundlogo, maar ook uit een omvangrijke audio-bibliotheek.

Soundlogo

Een soundlogo is een kort muzikaal fragment, geschikt om toe te passen in al je uitingen. De muzikale handtekening van je merk.

Lees verder

Bibliotheek

Een audio-bibliotheek bestaat uit muzikale assets die op verschillende kanalen kunnen worden ingezet om je merk te versterken.

Lees verder

Hoe ontwikkel je een audio-identiteit?

TAMBR is gespecialiseerd in het ontwikkelen audio-identiteiten voor merken. Dat doen we op basis van gedegen strategie, een flinke dosis creativiteit en ondersteund door objectieve data. En dat gaat als volgt:

Analyse

Ontwikkeling van een muzikale identiteit start altijd met een diepgaande analyse van je merk en het relevante culturele speelveld. Zo krijgen we helder waar jouw merk voor staat, hoe het zich in onderscheidt van de concurrentie en hoe het zich verhoudt tot de heersende culturele codes.

TAMBR Audio Intelligence

Gebaseerd op miljoenen interacties tussen luisteraars en muziek, is ons algoritme in staat om te voorspellen hoe gebruikers gaan reageren op specifieke muzikale keuzes. Zo krijgen we al vroeg in het creatieve proces inzicht in hoeverre je audio-identiteit past bij je merkpersoonlijkheid.

Briefing

Na het ontwikkelen van een muzikale strategie formuleren we een scherpe brief en gaan we op zoek naar een passende componist die gaat schetsen aan jullie muzikale huisstijl.

Creatie

Op basis van een aantal demo’s werken we in meerdere rondes toe naar een muziekbibliotheek gevuld met muzikale assets zoals een brand anthem en soundlogo.

Richtlijnen

Hoe klinkt mijn merk? Hoe vind ik mijn weg in de audio-bibliotheek? Welk soundlogo gebruik ik? Het antwoord op deze vragen vind je in het audio brandbook. Een overzichtelijke set richtlijnen die je helpt bij de toepassing van je muzikale identiteit. 

Implementatie

Een succesvolle audio-identiteit staat of valt bij een consistente implementatie. Om die te waarborgen, organiseren we daarom workshops voor medewerkers en je bureaus. En als het nodig is (of niet) geven we een feestje.

Open Universiteit brand anthem

0:00

Op deze manier is de Open Universiteit voorzien van muzikale ondersteuning voor alle mogelijke vormen van communicatie. Van uitingen op sociale media, podcasts tot evenementen als het jaarlijkse Dies Natalis.