Van Wijnen bouwt aan ruimte voor een beter leven. Van woningen en buurten tot scholen en zorgcentra. Plekken waar mensen graag wonen, werken en samenkomen. Een visie op bouwen en leven die voelbaar is in alles wat ze doen.

Hoe gaat jullie audio-identiteit het merk Van Wijnen versterken?

Voor ons is geluid een verlengstuk van wie we zijn: warm, betrokken en authentiek. In een tijd waarin communicatie steeds sneller gaat, biedt audio een kans om op een andere laag verbinding te maken. Wij bouwen niet alleen woningen, maar werken aan thuisgevoel. Met een eigen geluid maken we dat voelbaar. Waar iemand ons ook tegenkom, van social media tot een projectvide, ons geluid roept direct herkenning en vertrouwen op.

Van Wijnen brand anthem

0:00

Wat hoor je als je naar Van Wijnen luistert?

Je hoort warmte, oprechtheid en toewijding. Denk aan organische klanken, warme akoestische instrumenten en een helder ritme dat niet opjaagt, maar wel voortstuwt. We hebben gekozen om bombast te vermijden door te kiezen voor een intieme productie: dichtbij en persoonlijk. Dat past bij wie wij zijn en waar we voor staan.

Hoe belangrijk is herkenbaarheid in jullie sound?

Herkenbaarheid is essentieel. Net als in ons bouwproces draait alles om consistentie en vertrouwen. De muziekstijl moet voelbaar Van Wijnen zijn, zonder afhankelijk te zijn van één vast deuntje. We willen dat je ons geluid herkent zoals je thuisvoelt in de vertrouwde omgeving van je eigen huis.

Wat wil je dat mensen voelen als ze Van Wijnen horen?

We willen dat mensen zich welkom en gerustgesteld voelen, maar ook een zekere energie ervaren. Ons geluid moet de luisteraar raken: vriendelijk, maar niet zoet; krachtig, maar niet hard. Mensen moeten intuïtief voelen: hier ben ik in goede handen. Hier bouwt men niet alleen met stenen, maar ook met hart.

Waarom was het voor Van Wijnen belangrijk om een audio-identiteit te ontwikkelen?

We investeren veel in hoe we eruitzien, maar hoe we klinken was nog onontgonnen terrein. Met audio maken we het merk completer, consistenter en klaar voor alle nieuwe vormen van communicatie, van podcasts tot social media video’s. Daarnaast helpt het ons om in een concurrerende markt onderscheidend én persoonlijk te blijven

Stibbe

Slim, stijlvol en scherp. Maar niet zonder ritmische knipoog.

Lees verder

Van Leeuwen Buizen

100 jaar staal, gegoten in een tijdloos geluid.

Lees verder

AFAS

Software klonk nog nooit zo funky.

Lees verder