Het Reinier de Graaf ziekenhuis helpt mensen om zo lang mogelijk gezond te blijven en wil ziektes voorkomen. Daarom zet Reinier in op samenwerking, preventie en levensloopgeneeskunde. Reinier positioneert zich als ‘Je ziekenhuis voor het leven’, en daar hoort een muzikale identiteit bij.

Waarom heeft het Reinier de Graaf Gasthuis geïnvesteerd in een muzikale identiteit?

Reinier de Graaf is een bijzonder ziekenhuis. Een fijne plek om te werken, te verblijven en een pionier in vele opzichten. Dat dragen we uit in al onze communicatie. En daar past een muzikale invulling bij. Muziek verbindt, verblijdt en zorgt voor herkenbaarheid. We zien onze muzikale identiteit als verlengstuk van ons merk. Dat was ons doel en dat is goed gelukt!

Er waren veel medewerkers betrokken om draagvlak te creëeren. Hoe hebben jullie dat georganiseerd?

De groep betrokken collega’s bestond uit een dwarsdoorsnede van het ziekenhuis. Verbonden door hun liefde voor muziek. Het kernteam bestond uit zo’n 30 muzikale medewerkers die bij elke stap van het traject betrokken zijn. En op beslissende momenten, zoals het uitkiezen van de definitieve versie van onze tune, kon het hele ziekenhuis online meebeslissen. Tot slot heeft onze ‘huisband’ de track live ingespeeld. Maximale participatie dus, waarbij TAMBR ons goed heeft ondersteund.

Hoe is het bijzondere van Reinier vertaald in muziek? Welke waarden horen we terug?

Reinier de Graaf is een heel licht, open en ruimtelijk ziekenhuis. Daardoor klinken we heel transparant, met niet te veel ingewikkelde lagen. Een warme, vloeiende compositie gespeeld door akoestische instrumenten. De menselijke inbreng is duidelijk hoorbaar doordat we de tune zelf hebben ingespeeld.

Reinier de Graaf brand anthem

0:00

Antwerpen

De klank van ’t Stad: van scheepshoorn tot terras.

’s Heeren Loo

Een muzikale schouderklop voor elke stap vooruit.

Van Leeuwen Buizen

100 jaar staal, gegoten in een tijdloos geluid.