Greenchoice laat de energietransitie werken voor iedereen. Met een volwassen merkhouding, een duidelijke missie en een sterke focus op service, samen doen en duurzaamheid, werd het tijd voor een audio-identiteit die onze positieve en heldere merkwaarden hoorbaar maakt.


Hoe gaat jullie audio-identiteit het merk Greenchoice versterken?

Voor ons is audio een manier om hoorbaar te maken waar we als merk voor staan. En in een wereld waarin we continu zappen, swipen en scrollen, kan geluid het verschil maken. Je hebt maar een paar seconden om herkenning op te roepen. Maar dan moet alles wel kloppen.

Wat hoor je als je naar Greenchoice luistert?

Greenchoice is vriendelijk, positief en net een tikje eigenwijs. Dat hoor je terug in het geluid: warme, analoge synths, speelse gitaar en organische percussie. Je hoort rust én richting. Een tempo dat niet opjaagt, maar je wel laat bewegen. Je voelt dat het klopt, zonder dat het zich opdringt.

Greenchoice brand anthem

0:00

Hoe belangrijk is herkenbaarheid in jullie sound?

Heel belangrijk. We willen dat mensen ons niet alleen zien, maar ook horen en direct denken: dit is Greenchoice. Dat zit niet in een vaste tune of standaard geluid, maar in een herkenbare stijl en sfeer. Ook het soundlogo speelt daarin een rol. Het is bewust eenvoudig gehouden, met een warme, heldere klank. Geen schreeuwerige jingle, maar een subtiel motief. 

Wat wil je dat mensen voelen als ze Greenchoice horen?

Dat ze denken: hier voel ik me goed bij. Omdat het rust geeft, maar ook vooruit beweegt. We willen dat mensen zich welkom voelen, en in het geluid iets van vertrouwen horen. Plus een vleugje energie natuurlijk!

Greenchoice soundlogo

0:00

NTI

Flexibel studeren in je eigen tempo

AFAS

Software klonk nog nooit zo funky

Lazy Vegan

Een luie bas en een beat die nergens hoeft.