Sonic branding DA
We zijn diep in de geschiedenis van ons merk gedoken en hebben nagedacht over hoe we onze kernwaarden in geluid konden vertalen. Herkenbaar, warm en vertrouwd, maar ook fris en toekomstbestendig. We zijn enorm trots op het resultaat!
Anouk Planting, hoofd Marketing DA
Ook klassiekers hebben soms onderhoud nodig. Daarom kreeg de iconische slogan ‘De Vriendelijke Specialist’ een muzikale make-over. Niet omdat alles anders moest, maar omdat het nét even beter kon. Geen radicale koerswijziging, maar een genuanceerde evolutie met gevoel. Precies zoals je DA zou omschrijven: deskundig maar toch dichtbij.
Wat was de reden voor DA om een muzikale identiteit te gaan ontwikkelen?
DA Drogisterij heeft zich altijd onderscheiden door deskundig advies en persoonlijke service. In 2025 besloot DA terug te keren naar deze kernwaarden en de propositie van ‘de vriendelijke specialist’ nieuw leven in te blazen. Deze herpositionering vroeg om een consistente merkbeleving over alle kanalen heen, inclusief een muzikale identiteit. En om die vernieuwde merkbelofte te ondersteunen besloten we ons oude soundlogo een opfrisbeurt te geven.
Waarom hebben jullie gekozen om het oude soundlogo te gebruiken?
Ons oude soundlogo was een herkenbaar element uit een tijd waarin DA synoniem stond voor persoonlijke aandacht en deskundigheid. Nu we deze propositie opnieuw omarmen, wilden we dat ook in geluid laten terugkomen. Maar we wilden niet dat het klonk als een stap terug in de tijd. Daarom hebben we het opgefrist: dezelfde herkenbare basis, maar met een moderne twist. Zo klinkt DA weer als vanouds, maar dan in een eigentijds jasje.
DA soundlogo
Hoe hebben jullie de zoektocht naar jullie ‘eigen geluid’ ervaren?
Superleuk en leerzaam! Het heeft ons op een andere manier laten kijken naar wat DA echt betekent en welk gevoel we willen overbrengen. We zijn diep in de geschiedenis van ons merk gedoken en hebben nagedacht over hoe we onze kernwaarden in geluid konden vertalen. Zo kwamen we stap voor stap dichter bij de perfecte muzikale vertaling van ons merk. Herkenbaar, warm en vertrouwd, maar ook fris en toekomstbestendig. We zijn enorm trots op het resultaat!
DA brand anthem