Crystal Clear geeft je dat broodnodige rustmoment op een drukke dag. Zodat je weer met een frisse blik vol energie vooruit kan. Die sensatie vertaalde TAMBR naar een kristalheldere tune vol ritmische dynamiek, geaccentueerd door muzikale rustpunten.

Wat was de reden voor Crystal Clear om een muzikale identiteit te ontwikkelen?

Crystal Clear is niet meer weg te denken uit het Nederlandse frisdrankenlandschap. Maar waar er vroeger nog een duidelijke verschil was tussen merken en segmenten zien we tegenwoordig steeds meer mengvorming ontstaan. Dat maakt het extra belangrijk om je als merk te onderscheiden, zodat je een heldere positie kunt creëren in het brein van de consument. Het merk Crystal Clear heeft daarom een duidelijke rol in onze campagnes. Tot nu toe vooral in visueel opzicht, want op audiovlak klonken we vrij generiek. Er lag dus een kans om ook een unieke audio-identiteit te ontwikkelen. Met als droom dat je straks bij het horen van ons sound logo zin krijgt in een verfrissend glas Crystal Clear!

Jullie hadden ook een campagne gepland. Hoe verliepen die twee trajecten naast elkaar?

De creatie van de campagnemuziek verliep hand in hand met de ontwikkeling van onze muzikale identiteit. TAMBR wist daarin uitstekend de balans te bewaken tussen merk en campagne. Wat vooral goed werkte was de wisselwerking tussen Crystal Clear, TAMBR en ons creatieve bureau. Daardoor lag er aan het eind van het traject een karakteristiek brand anthem, dat op een passende manier was doorvertaald naar de campagne.

Hoe verliep het Hoe heb je het ontwikkelen van je eigen geluid ervaren?
maakproces?

Heel vernieuwend en tof! Op basis van ons Needscope-onderzoek wisten we duidelijk waar Crystal Clear gepositioneerd was. Vanuit daar heeft TAMBR ons overtuigend meegenomen in het verklanken van ons merk. Dat is een mooie balans geworden tussen rust, ruimte en de ‘mentale’ verfrissing die Crystal Clear je geeft. Daarnaast was het ook interessant om te zien hoe je je met geluid kan onderscheiden van de concurrentie door te kiezen voor een afwijkende sound. Om vervolgens samen met de componist een eigen merkgeluid te bouwen dat de juiste associaties overbrengt, was voor mij een van de hoogtepunten van het jaar.

Crystal Clear soundlogo

0:00

En wat vinden jullie van het resultaat?

Wij zijn superblij met het resultaat en geloven absoluut dat dit geluid gaat bijdragen aan het bouwen van ons merk. Audio is namelijk niet meer weg te denken uit de marketingmix. Sterker nog, uit onderzoek blijkt dat radio een van de best presterende media is. Ons eigen merkgeluid komt dan ook op een goed moment!

Crystal Clear brand anthem

0:00

Rivella

De klank van verleiding. Een beetje vreemd ja. Maar wel lekker.

Lees verder

Fairtrade Original

Een werelds geluid zonder exotische cliché’s.

Lees verder

Campina

De enige wekker waar je wél vrolijk van wordt: een goedemorgen in muziek.

Lees verder

Lazy Vegan

Een luie bas en een beat die nergens hoeft, maar precies goed voelt.

Lees verder