Sonic branding Wehkamp
Het creatieve proces was echt geweldig. Een hele mooie gezamenlijke ontdekkingstocht, waarin we een achtbaan aan mogelijkheden hebben verkend. Om uiteindelijk uit te komen bij dat ene kenmerkende geluid.Shura Vermeiren, Lead Content & Campagnes Wehkamp
Wehkamp is al ruim 70 jaar hét online warenhuis voor de gezinnen van Nederland. Een vertrouwd merk dat continu vooruitkijkt. Daarom werd het ook tijd voor een eigen geluid, gebaseerd op de nieuwe merkstrategie. Een koraalrode sound met een rebelse touch.
Waarom zou je als merk een muzikale identiteit moeten ontwikkelen?
Ik denk dat het net zo’n vraag is als waarom je een logo nodig hebt. Omdat je uiteindelijk gewoon wilt opvallen en anders wil zijn dan de rest. Daarom besloten we dat met de nieuwe merkstrategie van Wehkamp, het ook tijd was om het merk te voorzien van een eigen geluid.
Hoe is Wehkamp verklankt?
Wehkamp klinkt nu eigenlijk gewoon weer helemaal van nu. Het past heel goed bij onze nieuwe merkstrategie die we hebben neergezet, waarmee we echt willen laten zien dat Wehkamp niet alleen een geschiedenis heeft van 71 jaar, maar juist ook heel erg vooruit kijkt. En ik denk dat je dat heel goed terughoort in onze huidige sound, die is zowel nieuw als vertrouwd. Authentiek én van deze tijd.
Wehkamp brand anthem
Hoe verliep het maakproces?
Het creatieve proces was echt geweldig. Een hele mooie gezamenlijke ontdekkingstocht, waarin we een achtbaan aan mogelijkheden hebben verkend. Om uiteindelijk uit te komen bij dat ene kenmerkende geluid. Een herkenbare sound die in staat is om het merk een nieuw maar vertrouwd gezicht te geven.
Waar gaan we jullie merkgeluid terughoren?
De doelgroep van Wehkamp zal ons nieuwe geluid overal tegenkomen. In radiocommercials, video’s op YouTube en natuurlijk ook op televisie. Maar we denken ook na over bioscoopreclame. Of denk aan het openen van de app of bij het afrekenen. De muzikale identiteit biedt wat dat betreft heel veel mogelijkheden.
Wehkamp soundlogo