Sonic branding ’s Heeren Loo
TAMBR gaf ons het gereedschap en vocabulair om onderbouwde keuzes te maken en niet te verzanden in een discussie over ‘mooi of niet mooi’. En daar zijn we aardig in geslaagd vinden wij.Sandra Teijgeler, Corporate communicatieadviseur ’s Heeren Loo
Sinds 1891 helpt ’s Heeren Loo mensen met een verstandelijke beperking hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen: zo goed en zelfstandig mogelijk. TAMBR vertaalde die missie in een zorgzaam muzikaal verhaal, een ‘stap vooruit’ in muziek.
Wat is het belang van een audio-identiteit voor ’s Heeren Loo?
’s Heeren Loo is marktleider in de gehandicaptenzorg en daar hoort een sterk merk bij. Een uitgebreid huisstijlhandboek en een schrijfwijzer zorgt voor consistentie in beeld en tekst. Nu komt daar een handboek met muzikale richtlijnen bij. Daarmee verwachten we ons merk nog meer te versterken!
’s Heerenloo brand anthem
Welke kernwaarden bevat jullie muzikale identiteit?
De muzikale identiteit van ’s Heeren Loo is opgebouwd met de kernwaarden ‘warm en zacht’, ‘open en wijds’ en ‘golvend en vooruit’. Dit heeft zich vertaalt in een warme en vloeiende klankkleur, gecombineerd met sterke ritmische elementen en een steeds groter wordende voorwaartse beweging. Een leuk onderscheidend element is de lach in het soundlogo. Die staat voor de beloftes die we doen als organisatie: goed leven voor onze cliënten, mooi werk voor onze medewerkers en een duurzaam gezonde organisatie.
Hoe kijken jullie terug op het creatieve proces?
Praten over de ‘klank van je merk’ is een lastige opgave, die TAMBR voor ons op een transparante manier begrijpelijk heeft gemaakt. Zij gaven ons het gereedschap en het vocabulair om onderbouwde keuzes te maken en niet te verzanden in een discussie over ‘mooi of niet mooi’. En daar zijn we aardig in geslaagd vinden we.
Hoe is het geluid van ’s Heeren Loo geborgd in de organisatie?
Onze muzikale identiteit is vastgelegd in een uitgebreide muziekbibliotheek en een praktische handleiding. Deze is voor alle medewerkers en bureaus beschikbaar gesteld in de brandportal. De meest eenvoudige acties, zoals het toevoegen van een sound logo, kunnen we intern doen. Muziek editen onder een hele video vereist meer kennis en daarvoor schakelen we dan ook externe bureaus in.
’s Heerenloo soundlogo