Sonic branding Kooyman
TAMBR gaf ons het gereedschap en vocabulair om onderbouwde keuzes te maken en niet te verzanden in een discussie over ‘mooi of niet mooi’. En daar zijn we aardig in geslaagd, vinden wij.Zemira Beaujon, Marketing Communications Manager @ Kooyman
Kooyman is de grootste bouwmarkt in de Cariben. Total Design maakte hun nieuwe, kleurrijke, visuele identiteit en vroeg ons om dit samen door te vertalen in een eigen sound. Een herkenbare tune die heden en verleden verbindt en recht doet aan hun Caribische wortels.
Wat is het belang van muziek voor Kooyman?
Het is voor ons belangrijk om op te vallen tussen alle andere radioreclames. Daarom wilden we ook een unieke sound. Eentje die opvalt maar toch ‘van de eilanden’ is. Hierbij wilden we ook nog eens gereedschapsgeluiden verwerken. En ook dat is gelukt!
Kooyman brand anthem
Jullie zijn gestart met een radiocommercial en nu ligt er een brand movie. Hoe verhouden die twee zich qua sound?
Goed! Je hoort dat het een het verlengde is van het ander. En dat ze in elkaar overvloeien. Daar zijn we erg blij mee en trots op!
Hoe kijken jullie terug op het creatieve proces?
Het proces was spannend en uitdagend. Hoe kom je tot een muzikale score met als uitgangspunt een korte jingle van enkele seconden? Hoe brief je dit? Gelukkig hadden we een sterke basis met de jingle waardoor de sound van de brand film een succes is geworden.


Wehkamp
Warm, koraalrood en een tikkie rebels.
