Als je serieus bent over het bouwen van je merk, zal je je coherent moet gedragen op alle momenten dat jouw publiek met je merk in aanraking komt. Visuele branding speelt daarin een belangrijke rol, maar het toevoegen van een audiocomponent maakt je communicatie stukken effectiever. Dat is wat audio UX voor je merk kan doen.

Geluid helpt ons met het navigeren van de wereld om ons heen. Om gevaar in te ontwijken of afstanden in te schatten. Geluiden vertellen ons waar we zijn, waar we naartoe gaan of wat er van ons verwacht wordt. Wanneer een actie is geslaagd of een handeling is mislukt.

Tegelijkertijd helpt geluid ons met het identificeren van de afzender. Wie er met ons praat of van wie een boodschap afkomstig is. We reageren instinctief op een fietsbel en kijken op als we en auto agressief horen optrekken. We horen elke nuance en iedere afwijking wordt geïnterpreteerd als signaal.

Blendle

Nieuws dat klinkt zonder te preken.

Antwerpen

De klank van ’t Stad: van scheepshoorn tot terras.

Greenchoice

Idealistisch, maar met beide benen op de grond.

De noodkreet van Van Moof

De peperdure Van Moof-fietsen beschikken over een oorverdovend alarmsysteem. Maar wat maakt dit geluid nou zo onuitstaanbaar?

Lees verder

De ziedende ijskast van BMW

De subtiele kunst van branding is het vinden van een balans tussen onderscheidend vermogen en pasvorm. En die balans ligt voor elk merk anders.

Lees verder

Waarom Volkswagen klinkt als een vrouw

Consumenten zijn luie gewoontedieren. Geconfronteerd met keuzes vallen we terug op onze routines. Hoe helpt audio ons daarbij?

Lees verder