Sonic branding Blendle
Door te werken met TAMBR hebben we onszelf leren herkennen in muziek. En dat is onwijs leuk om te ervaren.Alexander Klöpping, oprichter Blendle
Bij Blende draait alles om lezen en luisteren. Zo was sonic branding een logische stap voor het mediabedrijf uit Utrecht. Wij voorzagen de Blendle-ervaring van passende muziek in een zorgvuldige balans tussen urgentie en toegankelijkheid.
Staat Blendle boven of naast de luisteraar? Dat was de centrale vraag in onze zoektocht naar passende muziek voor de gebruikerservaring van Blendle Audio. Het on-demand luisteren van nieuwsartikelen vraagt immers om een andere benadering dan een journaal dat op vaste tijdstippen wordt uitgezonden. Waar we uitkwamen? Precies er tussenin. Een ingetogen leader met voldoende newsy karakter. Met een belangrijke rol voor de menselijke stem, om zo het idee van communicatie te onderstrepen.
Blendle intro
Blendle Audio maakt meerdere uitzendingen per dag. En ook het karakter van elk nieuwsartikel is verschillend. Daarom produceerden we een uitgebreide audio-bibliotheek met verschillende muziek. Herkenbaar als Blendle, maar aangepast aan het moment van de dag en het onderwerp van het nieuws.
Blendle Bedtime Story
Blendle Verhaal van de Dag
Het slotstuk van elke Blendle Audio-show is de eindleader. De muziek is gecomponeerd om de luisteraar een afgerond en optimistisch gevoel te geven. Een positieve afsluiter van de Blendle-luisterervaring.
Blendle outro


