Sonic branding Auping
We leggen heel veel aandacht in de dingen die we maken en daarin is audio eigenlijk het verlengstuk van onze identiteit.Ine Stultjens, Manager Marketing & Communicatie Auping
Auping produceert al sinds 1888 bedden en matrassen van de allerhoogste kwaliteit. Een toonaangevend merk waarvoor TAMBR een subtiele auditieve huisstijl ontwikkelde, toepasbaar op hun gehele klantreis.
Lef, ambacht en duurzaamheid staan aan de basis van het familiebedrijf uit Deventer. Tegelijkertijd is Auping een ambitieuze onderneming in een behoorlijk competitieve markt. Voor het geluid van Auping kozen we daarom voor een genuanceerde sound die zowel innovatief als ambachtelijk klinkt. Rustgevend maar ook avontuurlijk. Van heel dichtbij opgenomen piano en klarinet, in combinatie met subtiele geluiden uit de Auping-fabriek. Aanraakbaar en intiem, net als het merk zelf.
Auping brand anthem
Auping communiceert continu en op veel verschillende kanalen. Radio, televisie maar ook sociale media spelen een belangrijke rol bij het bouwen van het merk. Maar elk kanaal heeft een eigen karakter. En elke campagne een eigen verhaal. Audio is bij uitstek in staat om een brugfunctie te verzorgen tussen al deze touchpoints. Daarom leverden wij een modulair opgebouwde muziekbibliotheek, aangepast op elk format. Zo weet Auping zich verzekerd van een passende toon voor elk moment. Zonder aan kenmerkendheid te verliezen.
Het audiologo vormt het sluitstuk van Aupings muzikale identiteit: een compacte vertaling van het merk in geluid. Een lieflijk gezongen melodie, klaar om uit te groeien tot distinctive brand asset.
Auping soundlogo
