Auping
Auping produceert al sinds 1888 bedden en matrassen van de allerhoogste kwaliteit. Een toonaangevend merk waarvoor TAMBR een subtiele auditieve huisstijl ontwikkelde, toepasbaar op hun gehele klantreis. Vakmanschap en lef, vertaald in muziek.“We leggen heel veel aandacht in de dingen die we maken en daarin is audio eigenlijk het verlengstuk van onze identiteit.”
Ine Stultjens, Manager Marketing & Communicatie Auping
Het geluid van Auping
Lef, ambacht en duurzaamheid staan aan de basis van het familiebedrijf uit Deventer. Tegelijkertijd is Auping een ambitieuze onderneming in een behoorlijk competitieve markt. Voor het geluid van Auping kozen we daarom voor een genuanceerde sound die zowel innovatief als ambachtelijk klinkt. Rustgevend maar ook avontuurlijk. Van heel dichtbij opgenomen piano en klarinet, in combinatie met subtiele fabrieksgeluiden en een kalme beat. Aanraakbaar en intiem, net als het merk zelf.
Auping brand anthem
Een breed toepasbare audio-bibliotheek
Auping communiceert continu en op veel verschillende kanalen. Radio, televisie maar ook sociale media spelen een belangrijke rol bij het bouwen van het merk. Maar elk kanaal heeft een eigen karakter. En elke campagne een eigen verhaal. Audio is bij uitstek in staat om een brugfunctie te verzorgen tussen al deze touchpoints. Daarom leverden wij een modulair opgebouwde muziekbibliotheek, aangepast op elk format. Zo weet Auping zich verzekerd van een passende toon voor elk moment. Zonder aan kenmerkendheid te verliezen.
Auping radio campagne
Het sluitstuk van elke muzikale identiteit is een treffend audiologo. Een compacte samenvatting van het merk in geluid, geschikt om uit te groeien tot distinctive brand asset. Voor Auping resulteerde dat in een lieflijke melodie, ondersteund door een rijke en gelaagde productie.
Auping soundlogo
Het proces om tot onze eigen sound te komen verliep heel erg goed. Het was een heel waardevol traject, ook om ons eigen merk goed te leren kennen.
Ilse Peters, Brand Manager Auping
Gerelateerde cases

CMOtalk
In CMOtalk ondervraagt Klaas Weima de top van de internationale marketingwereld over hun inspiratie en drijfveren. TAMBR ontwikkelde het leader-pakket, geïnspireerd op de grote TV-shows van weleer. Spanning en allure, gevat in 30 seconden.
Leer & luister
Stëlz
Stëlz is gemaakt van bruisend water, alcohol en een vleugje fruit. Een helder en verfrissend drankje, zonder onnodige calorieën. Met wortels in festivals en muziek, was het creëren van een brand anthem een natuurlijke stap voor het allereerste Nederlandse hard-seltzer merk.
Leer & luister

Hallmark
Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met muziek. Luister je mee?
Leer & luister
IN drie stappen naar een beter klinkend merk
Download onze whitepaper en leer hoe je sonic branding kunt laten werken voor je merk