Saving brands from boring music.

SonicBranding

By TAMBR

With expertise in marketing and music, our team is on a mission to build a better sounding world. Supported by a network of trained producers and our musical algorithm, we help marketers and agencies to tap into the power of music. From distinctive audio logo or audio identity to a perfect fitting campaign score

cases

Case

Vivera – plant – based positivity

Case

Campina — optimistic and cheerful audio identity

Team

Jaap Le Poole — Sonic branding specialist

Case

City of antwerp — Close collabortion with the city

Service

Sound identity —  a translation of your brand into sound

Selling points

A distinctive sound

We translate your brand into a
recognisable and unique musical
identit

Exclusive to your brand

Based on solid strategy, creativity
and supported by data.

Exclusive to your For anyone to hear

Fitted for all your content.
Without complicated licensing.

“We zijn door TAMBR echt aan de hand genomen. Van gedegen strategie tot het masteren van de tracks in de studio. Een spannend proces ook, want we hadden dit nog nooit eerder gedaan.”

Marcel Paquay — Head of Strategy, Insights & Revenue @ Walibi

“Werken met TAMBR was echt super. Er zit daar enorm veel kennis over muziek en marketing. Het is heel bijzonder hoe je vanuit woorden en associaties tot een perfect passend geluid komt. Echt knap hoe TAMBR ons hierbij heeft geholpen.”

Milene Zaat — Marketing coördinator @ Meerdervoort

“Om samen met TAMBR en een componist een eigen merkgeluid te bouwen dat de juiste associaties overbrengt, was voor mij een van de hoogtepunten van het jaar.”

Charlotte Libaudière — Brand Development Manager @ Vrumona

“Het creatieve proces was echt geweldig. Een hele mooie gezamenlijke ontdekkingstocht, waarin we een achtbaan aan mogelijkheden hebben verkend. Om uiteindelijk uit te komen bij dat ene kenmerkende geluid.”

Shura Vermeiren — Lead Content & Campaigns @ Wehkamp

“TAMBR dompelde ons onder in een bad van muzikale expertise. Hoe luister je naar muziek? Hoe praat je erover? En wat is muziek eigenlijk? Dat was ongelooflijk behulpzaam bij de zoektocht naar onze eigen unieke sound.”

Suzanne de Lange — Merkstrateeg @ Stad Antwerpen

01
Next

Publication

BMW’s Flying fridge

Publication

Sonic branding — Whats the hype?

Publication

Need a sound logo?

Case

Vivera — plant-based positivity

Vivera is a leading brand in the field of plant-based meat substitutes. A huge growth market, in which building a strong brand identity is crucial. To support this ambition, TAMBR developed an inviting and positive musical identity.