Onze sonic branding cases
Filter op categorie
Campina
Al sinds 1871 werken de boeren van Campina elke dag vol overgave aan hun eerlijke zuivelproducten. En zo helpen ze ons met een sterke start van de dag. Dat gevoel vertaalden wij in een frisse en opgewekte audio-identiteit. Een goede morgen in muziek.
Leer & luisterCrystal Clear
Crystal Clear geeft je dat broodnodige rustmoment op een drukke dag. Zodat je weer met een frisse blik vol energie vooruit kan. Die sensatie vertaalde TAMBR naar een kristalheldere tune vol ritmische dynamiek, geaccentueerd door muzikale rustpunten.
Leer & luisterWalibi
Walibi is het spectaculairste attractiepark van Nederland, bekend van de vele achtbanen en spannende attracties. Geschikt voor ervaren thrill-seekers maar ook voor een dagje uit met het hele gezin. Een unieke ervaring, door TAMBR vertaald in geluid.
Leer & luisterAFAS
AFAS Software is een eigenzinnig softwarebedrijf dat erom bekend staat geen concessies te doen aan kwaliteit en efficiency. Geen wonder dat ze bij TAMBR uitkwamen. Wij voorzagen hun complete klantreis van een funky sound vol kenmerkende details.
Leer & luisterMeerdervoort
Meerdervoort helpt haar klanten met het opbouwen van financiële vrijheid. Op een veilige manier, waarbij risicobeperking belangrijker is dan maximaal rendement. Dat resulteerde in een klassieke, betrouwbare klank met een subtiele dynamiek.
Leer & luister's Heerenloo
Sinds 1891 helpt 's Heeren Loo mensen met een verstandelijke beperking hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen: zo goed en zelfstandig mogelijk. TAMBR vertaalde die missie in een zorgzaam muzikaal verhaal, een ‘stap vooruit’ in muziek.
Leer & luisterauto-dealer.com
auto-dealer.com heeft de ambitie om de aanschaf van een nieuwe auto om te toveren tot een superieure aankoopervaring. Alle bekende merken, onverslaanbare prijzen, onafhankelijk advies en lokale service. Wij vertaalden dat streven in een muzikale identiteit samen met MIX.
Leer & luisterbpfBOUW
bpfBouw is het pensioenfonds voor de bouw. Een betrokken organisatie die nauw verbonden is met de sector. In navolging van hun nieuwe visuele huisstijl, ontwierp TAMBR een passende muzikale identiteit. Een betrouwbaar en stoer geluid met een verzorgend karakter.
Leer & luisterStibbe
De advocaten en notarissen van Stibbe staan bekend om hun aandacht voor complexe, high-end zaken. Een reputatie die TAMBR mocht versterken met een eigen geluid. Hoe dat klinkt? Verfijnd, intelligent en met een speelse knipoog. Met oog voor detail.
Leer & luisterMonkeyTalk
MonkeyTalk is een toonaangevende podcast over creativiteit. Over waarom creatie in ons allemaal zit. Hoe we leren door te doen. En door na te apen. Zo’n onderwerp verdient natuurlijk een eigen tune. En die klinkt speels, origineel en uiteraard kenmerkend.
Leer & luisterCMOtalk
In CMOtalk ondervraagt Klaas Weima de top van de internationale marketingwereld over hun inspiratie en drijfveren. TAMBR ontwikkelde het leader-pakket, geïnspireerd op de grote TV-shows van weleer. Spanning en allure, gevat in 30 seconden.
Leer & luisterStëlz
Stëlz is gemaakt van bruisend water, alcohol en een vleugje fruit. Een helder en verfrissend drankje, zonder onnodige calorieën. Met wortels in festivals en muziek, was het creëren van een brand anthem een natuurlijke stap voor het allereerste Nederlandse hard-seltzer merk.
Leer & luisterHallmark
Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met prijswinnende muziek.
Leer & luisterValess
Valess is een vrolijk en toegankelijk merk dat consumenten helpt bij de eerste stap richting een maaltijd zonder vlees. Gemaakt op basis van zuivel, rijk aan voedingsstoffen en met een knapperige bite. Door TAMBR vertaald in een optimistische en dansbare tune. So tasty!
Leer & luisterevoyo
evoyo maakt van elk huis een e-home. Dat zijn duurzame woningen, bestaand of nieuw, in Nederland en daarbuiten. Zo versnelt het bedrijf de energietransitie en daarbij hoort natuurlijk een passende soundtrack. Warmte en energie, gevat in een tune die vooruit wil.
Leer & luisterParkos
Parkos is een nuchtere scale-up, opgericht door twee reisbloggers die een kans zagen om vraag en aanbod van parkeerplaatsen rond luchthavens bij elkaar te brengen. Het platform ontzorgt vakantiegangers en hecht veel waarde aan een optimale gebruikerservaring. Enter TAMBR.
Leer & luisterNationaal Media Onderzoek
Het Nationaal Media Onderzoek brengt het mediagedrag van Nederland in kaart voor televisie kijken, radio luisteren, internetgebruik en het lezen van dagbladen en tijdschriften. Innovatief en ambitieus van opzet, beschikt het NMO nu ook over een passende muzikale handtekening.
Leer & luisterAuping
Auping produceert al sinds 1888 bedden en matrassen van de allerhoogste kwaliteit. Een toonaangevend merk waarvoor TAMBR een subtiele auditieve huisstijl ontwikkelde, toepasbaar op hun gehele klantreis. Vakmanschap en lef, vertaald in muziek.
Leer & luisterFeetje
Feetje is het oudste babykleding merk van Nederland. Opgericht in 1980 voorziet het al generaties de allerkleinsten van kleurrijke outfits. Een mooi Rotterdams merk dat TAMBR mocht verrijken met een passende muzikale huisstijl. Toegankelijk met een vleugje magie.
Leer & luisterSoundtrack010
Rotterdam beschikt over een goedgevulde beeldbank om de stad te promoten. Met een muzikale identiteit wordt hier nu ook geluid aan toegevoegd. Hiermee is Rotterdam wereldwijd de eerste metropool die vol overtuiging inzet op muzikale citymarketing.
Leer & luisterVivera
Vivera is een internationale speler op het gebied van plantaardige vleesvervangers. Een enorme groeimarkt, waarin het bouwen van een sterke identiteit cruciaal is. Om deze ambitie te ondersteunen ontwikkelde TAMBR hun muzikale huisstijl.
Leer & luisterFairtrade Original
Voor Fairtrade Original staat authenticiteit centraal: de lekkerste ingrediënten met een eerlijk verhaal. Precies de reden waarom ze aan ons vroegen om hun stockmuziek te vervangen door een wereldse klank zonder clichés. Ontdek hier hoe dat klinkt!
Leer & luisterReinier de Graaf
Het Reinier de Graaf ziekenhuis helpt mensen om zo lang mogelijk gezond te blijven en wil ziektes voorkomen. Daarom zet Reinier in op samenwerking, preventie en levensloopgeneeskunde. Reinier positioneert zich als ‘Je ziekenhuis voor het leven’, en daar hoort een muzikale identiteit bij.
Leer & luisterBlendle
Bij Blende draait alles om lezen en luisteren. Zo was sonic branding een logische stap voor het mediabedrijf uit Utrecht. Wij voorzagen de Blendle-ervaring van passende muziek in een zorgvuldige balans tussen urgentie en toegankelijkheid.
Leer & luisterOpen Universiteit
De Open Universiteit is koploper op het gebied van online onderwijs. Een avontuurlijk merk in een traditionele sector. In navolging van hun visuele identiteit besloot het merk ook een muzikale huisstijl te ontwikkelen. En daarbij schuwden ze het experiment niet.
Leer & luisterJong Beleggen
Jong Beleggen is één van de meest beluisterde podcasts van Nederland. En geïnspireerd door hun ervaringen op de aandelenmarkten, snapten Pim en Milou al snel dat je muziek voor je merk moet laten werken, in plaats van andersom. Exit goedkope stockmuziek, enter TAMBR.
Leer & luisterEen Podcast over Media
Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth besloten in 2016 hun conversaties over media en technologie te bundelen in een wekelijkse podcast. Inmiddels is Een Podcast over Media uitgegroeid tot één van de populairste podcasts van Nederland. En TAMBR tekende voor de tune.
Leer & luister