
Je identiteit in audio
Geef je merk een muzikale huisstijl.
Audio is een krachtig communicatief middel.
Uit recent onderzoek blijkt zelfs dat branded audio-assets effectiever zijn dan visuele communicatie. Steeds meer merken ontwikkelen daarom een muzikale huisstijl. Audio verschuift hiermee van tactisch middel naar instrument voor de lange termijn. En onze objectieve aanpak geeft je daarvoor een solide basis.
Wij helpen je met de volgende vraagstukken:
- Wat is de waarde van mijn huidige sound?
- Onderscheid ik me voldoende van de concurrentie?
- Welke muziek past er bij mijn merk?
- Hoe blijf ik herkenbaar klinken zonder te vervelen?
ONZE DIENSTEN
Het geluid van de spoorwegen
Heeft het überhaupt zin om je te onderscheiden, als de consument toch geen opties heeft? Júíst dan! Want monopolisten hebben niet zelden een maatschappelijke nutsfunctie. Neem de spoorwegen.
Lees meerMuzikale marketing uit Italië
Sommige merken moeten heel erg moeten hebben van hun categorie-codes, zoals producten met een Italiaanse oorsprong. Maar ook daar is gelegenheid voor muzikale zeggingskracht, al schuilt die in subtiele details. Een verkenning.
Lees meerReclamemuziek. Hit of shit?
Afgelopen jaar werd voor het eerst de reclamemuziek top veertig aller tijden samengesteld. Een dankbaar initiatief. Maar de vraag is natuurlijk: wat levert een reclamehit nou eigenlijk op?
Lees meerHoe duur klinkt cognac?
Muziek in campagnes kan zorgen voor sterke associaties. En natuurlijk het liefst met het merk zelf. Maar werkt dat ook met één enkele noot? Louis XIII probeert het in hun nieuwe campagne voor cognac.
Lees meerCovid-branding: ASR doet het gewoon
ASR is al enige tijd behept met een originele tone-of-voice en strakke huisstijl. En sinds kort ook voorzien van een heuse covidklapper. Een razend snel opgezette muzikale campagne, die vraagt om nadere analyse. Wat gebeurt hier?
Lees meer