Walibi
Walibi is het spectaculairste attractiepark van Nederland, bekend van de vele achtbanen en spannende attracties. Geschikt voor ervaren thrill-seekers maar ook voor een dagje uit met het hele gezin. Een unieke ervaring, door TAMBR vertaald in geluid.
“We zijn door TAMBR echt aan de hand genomen. Van gedegen strategie tot het masteren van de tracks in de studio.”
Marcel Paquay, Head of Strategy, Insights & Revenue Walibi
Wat was voor Walibi de reden om een muzikale huisstijl te creëren?
Bij Walibi geloven we in het ontwikkelen van distinctive brand assets, dat zijn kenmerkende en herkenbare elementen die gekoppeld zijn aan je merk. Zo letten we erg op een consistente merkvoering en meten we continu hoe onze assets het doen. Op het gebied van audio hadden we die nog niet, daarom was een soundlogo de eerste stap!
Walibi soundlogo
Hoe kijk je terug op het ontwikkelen van jullie tune?
We zijn door TAMBR echt aan de hand genomen. Van gedegen strategie tot het masteren van de tracks in de studio. Een spannend proces ook, want we hadden dit nog nooit eerder gedaan. Het mooiste moment voor mij was toen de eerste demo’s gepresenteerd werden en we ons eigen merk in muziek terughoorden.
Kun je het geluid van Walibi omschrijven?
Walibi is al erg populair, en heeft de ambitie om nog meer gezinnen met kinderen aan te trekken. In het ontwikkelen van de tune is daar rekening mee gehouden. Hij is uiteraard vrolijk en catchy, maar maakt ook gebruik van samples en elektronica die voor ouders van nu herkenbaar in de oren klinken.
Walibi brand anthem
Wat zijn jullie plannen met het geluid van Walibi?
Na het ontwikkelen van een soundlogo lag er al snel een hele track die we inmiddels gebruiken in onze campagnes. Maar we hebben ook varianten ontwikkeld voor de verschillende seizoenen en onze Fright Nights. En het zou natuurlijk helemaal mooi zijn om ook in het park de tune te laten horen!
Gerelateerde cases

CMOtalk
In CMOtalk ondervraagt Klaas Weima de top van de internationale marketingwereld over hun inspiratie en drijfveren. TAMBR ontwikkelde het leader-pakket, geïnspireerd op de grote TV-shows van weleer. Spanning en allure, gevat in 30 seconden.
Leer & luister
Stëlz
Stëlz is gemaakt van bruisend water, alcohol en een vleugje fruit. Een helder en verfrissend drankje, zonder onnodige calorieën. Met wortels in festivals en muziek, was het creëren van een brand anthem een natuurlijke stap voor het allereerste Nederlandse hard-seltzer merk.
Leer & luister
Hallmark
Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met muziek. Luister je mee?
Leer & luister