NL EN Contact
Home / Cases / Walibi

Walibi

Walibi is het spectaculairste attractiepark van Nederland, bekend van de vele achtbanen en spannende attracties. Geschikt voor ervaren thrill-seekers maar ook voor een dagje uit met het hele gezin. Een unieke ervaring, door TAMBR vertaald in geluid.
Walibi sonic branding

“We zijn door TAMBR echt aan de hand genomen. Van gedegen strategie tot het masteren van de tracks in de studio.”

Marcel Paquay, Head of Strategy, Insights & Revenue Walibi

Wat was voor Walibi de reden om een muzikale huisstijl te creëren?

Bij Walibi geloven we in het ontwikkelen van distinctive brand assets, dat zijn kenmerkende en herkenbare elementen die gekoppeld zijn aan je merk. Zo letten we erg op een consistente merkvoering en meten we continu hoe onze assets het doen. Op het gebied van audio hadden we die nog niet, daarom was een soundlogo de eerste stap!

Walibi soundlogo

0:00
/

Hoe kijk je terug op het ontwikkelen van jullie tune?

We zijn door TAMBR echt aan de hand genomen. Van gedegen strategie tot het masteren van de tracks in de studio. Een spannend proces ook, want we hadden dit nog nooit eerder gedaan. Het mooiste moment voor mij was toen de eerste demo’s gepresenteerd werden en we ons eigen merk in muziek terughoorden.

Kun je het geluid van Walibi omschrijven?

Walibi is al erg populair, en heeft de ambitie om nog meer gezinnen met kinderen aan te trekken. In het ontwikkelen van de tune is daar rekening mee gehouden. Hij is uiteraard vrolijk en catchy, maar maakt ook gebruik van samples en elektronica die voor ouders van nu herkenbaar in de oren klinken.

Walibi brandscore

0:00
/

Wat zijn jullie plannen met het geluid van Walibi? 

Na het ontwikkelen van een soundlogo lag er al snel een hele track die we inmiddels gebruiken in onze campagnes. Maar we hebben ook varianten ontwikkeld voor de verschillende seizoenen en onze Fright Nights. En het zou natuurlijk helemaal mooi zijn om ook in het park de tune te laten horen!


auto-dealer.com

auto-dealer.com heeft de ambitie om de aanschaf van een nieuwe auto om te toveren tot een superieure aankoopervaring. Alle bekende merken, onverslaanbare prijzen, onafhankelijk advies en lokale service. Wij vertaalden die ambitie in een muzikale identiteit.

Bekijk case

Nationaal Media onderzoek

Het Nationaal Media Onderzoek brengt het mediagedrag van Nederland in kaart voor televisie kijken, radio luisteren, internetgebruik en het lezen van dagbladen en tijdschriften. Innovatief en ambitieus van opzet, beschikt het NMO nu ook over een passende muzikale handtekening.

Bekijk case

Auping

Auping produceert al sinds 1888 bedden en matrassen van de allerhoogste kwaliteit. Een toonaangevend merk waarvoor TAMBR een subtiele auditieve huisstijl ontwikkelde, toepasbaar op hun gehele klantreis. Vakmanschap en lef, vertaald in muziek.

Bekijk case