Valess
Valess is een vrolijk en toegankelijk merk dat consumenten helpt bij de eerste stap richting een maaltijd zonder vlees. Gemaakt op basis van zuivel, rijk aan voedingsstoffen en met een knapperige bite. Door TAMBR vertaald in een optimistische en dansbare tune. So tasty!
“Naast fysieke beschikbaarheid is het ook van belang dat je op de mentale shortlist van je doelgroep terechtkomt. Muziek is daarvoor heel erg geschikt, omdat het erg sterk aan emoties is gehecht.”
Sanne Geurtjens, Brand Manager Valess NL
Waarom besloot Valess om een audio-identiteit te ontwikkelen?
Steeds meer consumenten weten het vleesvervanger schap te vinden, maar daarin zijn wij natuurlijk niet de enige speler. Dus naast fysieke beschikbaarheid is het ook van belang dat je op de mentale shortlist van je doelgroep terechtkomt. Muziek is daarvoor heel erg geschikt, omdat het erg sterk aan emoties is gehecht. En met onze ambitieuze doelstellingen in het vizier was dit een goed moment voor het bouwen van een distinctive audio asset!
En hoe zou je de klank van Valess omschrijven?
Valess is een optimistisch merk, toegankelijk en sociaal gedreven doordat we het instapmerk van de categorie zijn. En dat je hoor je terug in onze tune. Een opgewekte en dansbare discobeat met een catchy (en tasty) melodie, gecombineerd met warme strijkers en akoestische gitaar. De muziek benadrukt op die manier zowel de gezelligheid van een gezamenlijke maaltijd als het plezier dat je hebt bij het bereiden ervan. Je staat echt in de keuken te swingen als je dit hoort!
Valess brand anthem
Wat zijn jullie plannen met de nieuwe muzikale huisstijl?
In de eerste plaats gaan we de tune en het sound logo flink laden, want herhaling is natuurlijk key bij het bouwen van een brand asset. De muziek draait nu al een tijdje mee in onze campagnes op TV en radio en de reacties zijn positief. Maar we zochten ook naar een objectieve basis. Daarvoor heeft TAMBR de tune getest op onze merkwaarden en die scoorde meteen een stuk beter dan de muziek die we eerder gebruikten. Bovendien bleek 1/3 van de luisteraars de nieuwe muziek al te koppelen aan ons merk. Een solide basis om verder op uit te bouwen dus!
Valess soundlogo
Gerelateerde cases

Meerdervoort
Meerdervoort helpt haar klanten met het opbouwen van financiële vrijheid. Op een veilige manier, waarbij risicobeperking belangrijker is dan maximaal rendement. Dat resulteerde in een klassieke, betrouwbare klank met een subtiele dynamiek.
Leer & luister
's Heerenloo
Sinds 1891 helpt 's Heeren Loo mensen met een verstandelijke beperking hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen: zo goed en zelfstandig mogelijk. TAMBR vertaalde die missie in een zorgzaam muzikaal verhaal, een ‘stap vooruit’ in muziek.
Leer & luisterCrystal Clear
Crystal Clear geeft je dat broodnodige rustmoment op een drukke dag. Zodat je weer met een frisse blik vol energie vooruit kan. Die sensatie vertaalde TAMBR naar een kristalheldere tune vol ritmische dynamiek, geaccentueerd door muzikale rustpunten.
Leer & luister