Contact
Home / Cases / Valess

Valess

Valess is een vrolijk en toegankelijk merk dat consumenten helpt bij de eerste stap richting een maaltijd zonder vlees. Gemaakt op basis van zuivel, rijk aan voedingsstoffen en met een knapperige bite. Door TAMBR vertaald in een optimistische en dansbare tune. So tasty!

Dus naast fysieke beschikbaarheid is het ook van belang dat je op de mentale shortlist van je doelgroep terechtkomt. Muziek is daarvoor heel erg geschikt, omdat het erg sterk aan emoties is gehecht

Sanne Geurtjens, Brand MAnager Valess NL

Waarom besloot Valess om een audio-identiteit te ontwikkelen?

Steeds meer consumenten weten het vleesvervanger-schap te vinden, maar daarin zijn wij natuurlijk niet de enige speler. Dus naast fysieke beschikbaarheid is het ook van belang dat je op de mentale shortlist van je doelgroep terechtkomt. Muziek is daarvoor heel erg geschikt, omdat het erg sterk aan emoties is gehecht. En met onze ambitieuze doelstellingen in het vizier was dit een goed moment voor het bouwen van een distinctive audio asset.

En hoe zou je de klank van Valess omschrijven?

Valess is een optimistisch merk, toegankelijk en sociaal gedreven doordat we het instapmerk van de categorie zijn. En dat je hoor je terug in onze tune. Een opgewekte en dansbare discobeat met een catchy (en tasty) melodie, gecombineerd met warme strijkers en akoestische gitaar. De muziek benadrukt op die manier zowel de gezelligheid van een gezamenlijke maaltijd als het plezier dat je hebt bij het bereiden ervan. Je staat echt in de keuken te swingen als je dit hoort!

Valess brand anthem

0:00
/

Wat zijn jullie plannen met de nieuwe muzikale huisstijl?

In de eerste plaats gaan we de tune en het soundlogo flink laden, want herhaling is natuurlijk key bij het bouwen van een brand asset. De muziek draait nu al een tijdje mee in onze campagnes op TV en radio en de reacties zijn positief. Maar we zochten ook naar een objectieve basis. Daarvoor heeft TAMBR de tune getest op onze merkwaarden en die scoorde meteen een stuk beter dan de muziek die we eerder gebruikten. Bovendien bleek 1/3 van de luisteraars de nieuwe muziek al te koppelen aan ons merk. Een solide basis om verder op uit te bouwen dus!


Hallmark

Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met muziek. Luister je mee?

Leer & luister

auto-dealer.com

auto-dealer.com heeft de ambitie om de aanschaf van een nieuwe auto om te toveren tot een superieure aankoopervaring. Alle bekende merken, onverslaanbare prijzen, onafhankelijk advies en lokale service. Wij vertaalden dat streven in een muzikale identiteit.

Leer & luister

Nationaal Media onderzoek

Het Nationaal Media Onderzoek brengt het mediagedrag van Nederland in kaart voor televisie kijken, radio luisteren, internetgebruik en het lezen van dagbladen en tijdschriften. Innovatief en ambitieus van opzet, beschikt het NMO nu ook over een passende muzikale handtekening.

Leer & luister