Valess
Valess is een vrolijk en toegankelijk merk dat consumenten helpt bij de eerste stap richting een maaltijd zonder vlees. Gemaakt op basis van zuivel, rijk aan voedingsstoffen en met een knapperige bite. Door TAMBR vertaald in een optimistische en dansbare tune. So tasty!
“Naast fysieke beschikbaarheid is het ook van belang dat je op de mentale shortlist van je doelgroep terechtkomt. Muziek is daarvoor heel erg geschikt, omdat het erg sterk aan emoties is gehecht.”
Sanne Geurtjens, Brand Manager Valess NL
Waarom besloot Valess om een audio-identiteit te ontwikkelen?
Steeds meer consumenten weten het vleesvervanger schap te vinden, maar daarin zijn wij natuurlijk niet de enige speler. Dus naast fysieke beschikbaarheid is het ook van belang dat je op de mentale shortlist van je doelgroep terechtkomt. Muziek is daarvoor heel erg geschikt, omdat het erg sterk aan emoties is gehecht. En met onze ambitieuze doelstellingen in het vizier was dit een goed moment voor het bouwen van een distinctive audio asset!
En hoe zou je de klank van Valess omschrijven?
Valess is een optimistisch merk, toegankelijk en sociaal gedreven doordat we het instapmerk van de categorie zijn. En dat je hoor je terug in onze tune. Een opgewekte en dansbare discobeat met een catchy (en tasty) melodie, gecombineerd met warme strijkers en akoestische gitaar. De muziek benadrukt op die manier zowel de gezelligheid van een gezamenlijke maaltijd als het plezier dat je hebt bij het bereiden ervan. Je staat echt in de keuken te swingen als je dit hoort!
Valess brand anthem
Wat zijn jullie plannen met de nieuwe muzikale huisstijl?
In de eerste plaats gaan we de tune en het sound logo flink laden, want herhaling is natuurlijk key bij het bouwen van een brand asset. De muziek draait nu al een tijdje mee in onze campagnes op TV en radio en de reacties zijn positief. Maar we zochten ook naar een objectieve basis. Daarvoor heeft TAMBR de tune getest op onze merkwaarden en die scoorde meteen een stuk beter dan de muziek die we eerder gebruikten. Bovendien bleek 1/3 van de luisteraars de nieuwe muziek al te koppelen aan ons merk. Een solide basis om verder op uit te bouwen dus!
Valess soundlogo
Gerelateerde cases

CMOtalk
In CMOtalk ondervraagt Klaas Weima de top van de internationale marketingwereld over hun inspiratie en drijfveren. TAMBR ontwikkelde het leader-pakket, geïnspireerd op de grote TV-shows van weleer. Spanning en allure, gevat in 30 seconden.
Leer & luister
Stëlz
Stëlz is gemaakt van bruisend water, alcohol en een vleugje fruit. Een helder en verfrissend drankje, zonder onnodige calorieën. Met wortels in festivals en muziek, was het creëren van een brand anthem een natuurlijke stap voor het allereerste Nederlandse hard-seltzer merk.
Leer & luister

Hallmark
Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met muziek. Luister je mee?
Leer & luister