Contact
Home / Cases / Vivera

Vivera

Vivera is een internationale speler op het gebied van plantaardige vleesvervangers. Een enorme groeimarkt, waarin het bouwen van een sterke identiteit cruciaal is. Om deze ambitie te ondersteunen ontwikkelde TAMBR hun muzikale huisstijl.

“Om een sterk merk te bouwen is het belangrijk om onderscheidend en herkenbaar te zijn en dit kan zowel in beeld als in geluid.”

Karin Lowik, Marketing Manager Vivera

Jullie markt groeit en het vergroten van marktaandeel is daarin een belangrijke opgave. Hoe helpt een muzikale identiteit Vivera daarbij?

In onze markt zijn de merken nog niet zo sterk en is er vooral loyaliteit aan het product. Ook zijn er veel nieuwe toetreders. Een sterk merk leidt tot grotere loyaliteit en kan zo je marktaandeel vergroten. Het ontwikkelen van een krachtige merkidentiteit is voor Vivera dus erg belangrijk. Dat doen we door onderscheidend en herkenbaar te zijn. In beeld, maar ook in geluid. Muziek is namelijk heel herkenbaar en geeft veel karakter aan je merk. Vandaar dat wij met TAMBR een muzikale huisstijl hebben ontwikkeld.

Hoe zijn jullie merkwaarden vertaald in muziek? Welke kenmerken horen we terug? 

Ons merk staat voor plant-based positivity en nodigt mensen uit om gemakkelijk over te stappen naar plantaardig eten en zich zo aan te sluiten bij de Goodness Movement. Er zit een positieve vibe in de melodie en een ritme dat uitnodigt om te ontdekken en mee te doen. En als je goed luistert hoor je het geluid van rammelende potten en pannen, omdat je met onze producten natuurlijk veel in de keuken staat.

Vivera brand anthem

0:00
/

Jullie hebben je muzikale identiteit gelanceerd met een campagne op TikTok. Waarom?

TikTok is een heel populair medium, waarop nog relatief weinig wordt geadverteerd. Muziek speelt op dit platform natuurlijk een belangrijke rol en daarom is onze eerste TikTok-campagne gebouwd rondom onze muzikale identiteit. Dit leverde direct een enorm bereik op en veel zichtbaarheid!

Vivera TikTok-campagne

0:00
/

CMOtalk

In CMOtalk ondervraagt Klaas Weima de top van de internationale marketingwereld over hun inspiratie en drijfveren. TAMBR ontwikkelde het leader-pakket, geïnspireerd op de grote TV-shows van weleer. Spanning en allure, gevat in 30 seconden.

Leer & luister

Stëlz

Stëlz is gemaakt van bruisend water, alcohol en een vleugje fruit. Een helder en verfrissend drankje, zonder onnodige calorieën. Met wortels in festivals en muziek, was het creëren van een brand anthem een ​​natuurlijke stap voor het allereerste Nederlandse hard-seltzer merk.

Leer & luister

Hallmark

Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met muziek. Luister je mee?

Leer & luister