Contact
Home / Cases / Fairtrade Original

Fairtrade Original

Voor Fairtrade Original staat authenticiteit centraal: de lekkerste ingrediënten met een eerlijk verhaal. Precies de reden waarom ze aan ons vroegen om hun stockmuziek te vervangen door een wereldse klank zonder clichés. Ontdek hier hoe dat klinkt!

“Het is nu nóg aantrekkelijker om eigen content te maken, omdat je weet dat sonic branding gaat bijdragen aan je verhaal.”

Berber Galema, Creatief Vormgever Fairtrade Original

Hoe herkennen we het geluid van Fairtrade Original?

We zochten naar een geluid dat aansloot bij onze huisstijl. Een wereldse klank zonder clichés. Je hoort dus niet één bepaalde streek, maar herkent wel een duidelijk werelds karakter. Ook de manier waarop we omgaan met onze kleuren is verwerkt in onze muzikale identiteit. We hebben bijvoorbeeld veel verschillende instrumenten gebruikt, die op een aangename manier met elkaar in gesprek gaan. Zo hoor je de verpakking terug in onze sound!

Fairtrade Original brand anthem I

0:00
/

Hoe helpt jullie eigen geluid bij het produceren van content?

Het is nu nóg aantrekkelijker om eigen content te maken, omdat je weet dat sonic branding gaat bijdragen aan je verhaal. Bovendien is de muziek al klaar en is het niet nodig om eindeloos te zoeken naar de perfecte sound. Korte video’s en online content zijn nu veel sneller gemaakt en completer qua branding.

Fairtrade Original brand anthem II

0:00
/

Hoe is de muzikale identiteit ontvangen door je collega’s buiten marketing?

Erg goed! Het was wel even wennen, net zoals bij de nieuwe huisstijl. De muziekbibliotheek is erg makkelijk in gebruik en werkt goed in combinatie met onze visuele content. En dat merkt iedereen!

Fairtrade Original soundlogo

0:00
/


CMOtalk

In CMOtalk ondervraagt Klaas Weima de top van de internationale marketingwereld over hun inspiratie en drijfveren. TAMBR ontwikkelde het leader-pakket, geïnspireerd op de grote TV-shows van weleer. Spanning en allure, gevat in 30 seconden.

Leer & luister

Stëlz

Stëlz is gemaakt van bruisend water, alcohol en een vleugje fruit. Een helder en verfrissend drankje, zonder onnodige calorieën. Met wortels in festivals en muziek, was het creëren van een brand anthem een ​​natuurlijke stap voor het allereerste Nederlandse hard-seltzer merk.

Leer & luister

Hallmark

Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met muziek. Luister je mee?

Leer & luister