NL EN Contact
Home / Cases / AFAS

AFAS

AFAS Software is een eigenzinnig softwarebedrijf dat erom bekend staat geen concessies te doen aan kwaliteit en efficiency. Geen wonder dat ze bij TAMBR uitkwamen. Wij voorzagen hun complete klantreis van een funky sound vol kenmerkende details.
Audio-positionering
Muzikale huisstijl

“Het toevoegen van audio aan onze huisstijl was voor ons een logische stap, want muziek is bij uitstek in staat om een extra laag toe te voegen aan je communicatie.”

Martijn Delahaye, Directeur Marketing & Communicatie AFAS software

Waarom zijn jullie als B2B-merk een eigen geluid gaan ontwikkelen?

AFAS maakt zakelijke software. Best belangrijk, maar ook een tikkie saai. Alleen goede software hebben is ook niet voldoende. Je moet als merk bekend en vertrouwd zijn en zorgen dat je vervolgens op de shortlist van je doelgroep terechtkomt. Dat geldt voor alle merken, of je je nou op consumenten of de zakelijke markt richt. En er zijn genoeg manieren om je merk in de schijnwerpers te zetten. Zo doet AFAS veel aan sponsoring en proberen we op elk interactiemoment van de buying en customer journey waarde toe te voegen. Het toevoegen van audio aan onze huisstijl was daarom voor ons een logische stap, want muziek is bij uitstek in staat om een extra laag toe te voegen aan je communicatie. Bovendien zorgt het voor verbinding met je medewerkers en klanten. Dat hebben we ervaren met het partnership van AFAS Live.

Brandscore AFAS

0:00
/

Waar horen we de muzikale huisstijl van AFAS terug?

Onze muzikale huisstijl wordt heel breed gebruikt, en dat is een understatement. Allereerst kom je onze muziek natuurlijk veel online tegen, zoals onder onze online video’s. Maar bijvoorbeeld ook in RTV-commercials en tijdens events, waarbij we soms ook live-musici inzetten. We houden ook wel van een geintje, dus aan ludieke toepassingen geen gebrek. Dus als je onze lobby binnenwandelt wordt je uiteraard verwelkomd door een lounge-versie onze tune. Maar ik moest het hardst lachen toen ik met Kerstmis een ouderwetse kaart kreeg opgestuurd die na openklappen het bekende melodietje begon af te spelen…

AFAS Lounge

0:00
/

Hoe heeft jullie audio-strategie tot nu toe gewerkt?

We zijn heel erg blij met onze muzikale huisstijl, dat blijkt wel uit het enthousiasme waarmee deze overal wordt gebruikt. Het is passende aanvulling op onze identiteit die nauw aansluit bij onze waarden en ons nóg trotser maakt op het merk AFAS. En de mogelijkheden zijn nog lang niet uitgeput. Ik kan bijvoorbeeld niet wachten tot we straks de AFAS Live kunnen voorzien van onze eigen sound. Maar laten we ook de praktische voordelen niet vergeten: we hoeven nooit meer te zoeken naar passende muziek en alle rechten zijn geregeld. Zo maakt TAMBR het ons niet alleen leuker, maar ook een stuk eenvoudiger om te bouwen aan een sterker merk. En dingen makkelijker maken, dat vinden we fijn bij AFAS!


Vivera

Vivera is een internationale speler op het gebied van plantaardige vleesvervangers. Een enorme groeimarkt, waarin het bouwen van een sterke identiteit cruciaal is. Om deze ambitie te ondersteunen ontwikkelde TAMBR hun muzikale huisstijl.

Bekijk case

Fairtrade Original

Voor Fairtrade Original staat authenticiteit centraal: de lekkerste ingrediënten met een eerlijk verhaal. Precies de reden waarom ze aan ons vroegen om hun stockmuziek te vervangen door een eigen geluid: een wereldse klank zonder clichés. Ontdek hier hoe dat klinkt!

Bekijk case

Blendle

Bij Blende draait alles om lezen en luisteren. Zo was sonic branding een logische stap voor het mediabedrijf uit Utrecht. Wij voorzagen de Blendle-ervaring van passende muziek in een zorgvuldige balans tussen urgentie en toegankelijkheid.

Bekijk case