Contact
Home / Cases / Reinier de Graaf

Reinier de Graaf

Het Reinier de Graaf ziekenhuis helpt mensen om zo lang mogelijk gezond te blijven en wil ziektes voorkomen. Daarom zet Reinier in op samenwerking, preventie en levensloopgeneeskunde. Reinier positioneert zich als ‘Je ziekenhuis voor het leven’, en daar hoort een muzikale identiteit bij.

“Muziek verbindt, verblijdt en zorgt voor herkenbaarheid. We zien onze muzikale identiteit als verlengstuk van ons merk. Dat was ons doel en dat is goed gelukt!”

Maroesja Hupkes, Communicatiestrateeg Reinier de Graaf

Waarom heeft het Reinier de Graaf Gasthuis geïnvesteerd in een muzikale identiteit?

Reinier de Graaf is een bijzonder ziekenhuis. Een fijne plek om te werken, te verblijven en een pionier in vele opzichten. Dat dragen we uit in al onze communicatie. En daar past een muzikale invulling bij. Muziek verbindt, verblijdt en zorgt voor herkenbaarheid. We zien onze muzikale identiteit als verlengstuk van ons merk. Dat was ons doel en dat is goed gelukt!

Er waren veel medewerkers betrokken om draagvlak te creëeren. Hoe hebben jullie dat georganiseerd?

De groep betrokken collega’s bestond uit een dwarsdoorsnede van het ziekenhuis. Verbonden door hun liefde voor muziek. Het kernteam bestond uit zo’n 30 muzikale medewerkers die bij elke stap van het traject betrokken zijn. En op beslissende momenten, zoals het uitkiezen van de definitieve versie van onze tune, kon het hele ziekenhuis online meebeslissen. Tot slot heeft onze ‘huisband’ de track live ingespeeld. Maximale participatie dus, waarbij TAMBR ons goed heeft ondersteund.

Hoe is het bijzondere van Reinier vertaald in muziek? Welke waarden horen we terug?

Reinier de Graaf is een heel licht, open en ruimtelijk ziekenhuis. Daardoor klinken we heel transparant, met niet te veel ingewikkelde lagen. Een warme, vloeiende compositie gespeeld door akoestische instrumenten. De menselijke inbreng is duidelijk hoorbaar doordat we de tune zelf hebben ingespeeld.

Reinier de Graaf brand anthem

0:00
/

Waar gaan patiënten, medewerkers en het publiek jullie geluid tegenkomen?

De track en daarvan afgeleide composities zullen worden ingezet in de zorgverlening, bij evenementen en ter ondersteuning van communicatie-uitingen. Zodat iedereen ons als oudste ziekenhuis van Nederland ook muzikaal gaat herkennen. Samen met collega’s onderzoeken we hoe we de track en muziek in het algemeen een grotere plek kunnen geven in onze zorgverlening. Want, muziek verbindt, zorgt voor afleiding en kan fysieke en mentale pijn verminderen.


Campina

Al sinds 1871 werken de boeren van Campina elke dag vol overgave aan hun eerlijke zuivelproducten. En zo helpen ze ons met een sterke start van de dag. Dat gevoel vertaalden wij in een frisse en opgewekte audio-identiteit. Een goede morgen in muziek.

Leer & luister

Crystal Clear

Crystal Clear geeft je dat broodnodige rustmoment op een drukke dag. Zodat je weer met een frisse blik vol energie vooruit kan. Die sensatie vertaalde TAMBR naar een kristalheldere tune vol ritmische dynamiek, geaccentueerd door muzikale rustpunten.

Leer & luister

Walibi

Walibi is het spectaculairste attractiepark van Nederland, bekend van de vele achtbanen en spannende attracties. Geschikt voor ervaren thrill-seekers maar ook voor een dagje uit met het hele gezin. Een unieke ervaring, door TAMBR vertaald in geluid.

Leer & luister

neem de eerste stap naar een

beter klinkend merk

Download onze whitepaper en leer hoe je sonic branding kunt laten werken voor je merk