Hallmark
Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met prijswinnende muziek.
“We waren positief verrast over de heldere en effectieve manier waarop TAMBR ons door het proces loodste. Gedegen onderzoek, data en muzikale expertise gecombineerd!”
Jan-Willem Koch, Managing Director Continental Europe Hallmark Cards
Wat was de reden om met TAMBR in zee te gaan? En hoe was dat?
Wij waren net bezig met het ontwikkelen van een nieuwe campagne en pay-off. Een muzikale ondersteuning voor ons merk, passend bij de vele verhalen die wij wilden vertellen, was precies wat we nodig hadden. Het begrip sonic branding was bij ons natuurlijk wel bekend, maar we waren positief verrast over de heldere en effectieve manier waarop TAMBR ons door het proces loodste. Gedegen onderzoek, data en muzikale expertise gecombineerd!
Jullie zijn onderdeel van een internationaal merk. Hoe past een lokale muzikale identiteit hierin?
Hallmark heeft lokaal veel bewegingsruimte. Ook op het creatieve vlak, want bijna alle kaartdesigns komen uit onze eigen Creative Studio. Zo blijven we relevant voor onze markten. Maar natuurlijk heeft niet elke regio z’n eigen muzikale identiteit. We lopen daar als NL in voorop en dat wordt uiteraard gezien – en gehoord – in de VS. Ze vinden onze sound erg passen bij de identiteit van het merk en dat is natuurlijk een compliment.
Hoe zijn de merkwaarden van Hallmark in muziek vertaald?
Hallmark stelt mensen in staat om te verbinden. Om te waarderen en te delen. Een liefdevol en optimistisch merk dus. Dat hoor je bijvoorbeeld terug in de akkoordprogressies, die een bepaald verlangen oproepen naar wat komen gaat. De euforie die daarbij hoort, wordt aangezet door een groovy ritmesectie en weelderig arrangement vol vloeiende klanken.
Hallmark brand anthem
Wat zijn de toekomstplannen met jullie identiteit? Hoe willen jullie deze uitdragen?
Allereerst is onze muziek vanaf nu te horen in al onze campagnes. Met name het soundlogo speelt daarin een grote rol. Maar er is natuurlijk veel meer content. Daarom hebben we een aantal workshops georganiseerd om onze identiteit intern te lanceren. Zo kent iedereen die meebouwt aan ons merk nu de basics van audio-marketing en hebben alle marketeers toegang tot onze muziekbibliotheek. Daar zitten zoveel verschillende varianten in van onze tune dat we daar de komende jaren mee vooruit kunnen!
Hallmark soundlogo
Wanneer zou je als merk een muzikale identiteit moeten ontwikkelen?
Een eigen sound maakt onze merkidentiteit compleet. Geluid prikkelt weer andere zintuigen en werkt direct op het gevoel. Bovendien scheelt het enorm veel tijd als je niet meer hoeft te zoeken naar passende muziek. Redenen genoeg om audio als marketing-instrument te omarmen!
Gerelateerde cases

Meerdervoort
Meerdervoort helpt haar klanten met het opbouwen van financiële vrijheid. Op een veilige manier, waarbij risicobeperking belangrijker is dan maximaal rendement. Dat resulteerde in een klassieke, betrouwbare klank met een subtiele dynamiek.
Leer & luister
's Heerenloo
Sinds 1891 helpt 's Heeren Loo mensen met een verstandelijke beperking hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen: zo goed en zelfstandig mogelijk. TAMBR vertaalde die missie in een zorgzaam muzikaal verhaal, een ‘stap vooruit’ in muziek.
Leer & luisterCrystal Clear
Crystal Clear geeft je dat broodnodige rustmoment op een drukke dag. Zodat je weer met een frisse blik vol energie vooruit kan. Die sensatie vertaalde TAMBR naar een kristalheldere tune vol ritmische dynamiek, geaccentueerd door muzikale rustpunten.
Leer & luister