NL EN Contact
Home / Cases / Blendle

Blendle

Bij Blende draait alles om lezen en luisteren. Zo was sonic branding een logische stap voor het mediabedrijf uit Utrecht. Wij voorzagen de Blendle-ervaring van passende muziek in een zorgvuldige balans tussen urgentie en toegankelijkheid.
Audio UX
Audio-positionering

“Door te werken met TAMBR hebben we onszelf leren herkennen in muziek. En dat is onwijs leuk om te ervaren”

Alexander Klöpping, oprichter Blendle

Het geluid van Blendle

Staat Blendle boven of naast de luisteraar? Dat was de centrale vraag in onze zoektocht naar passende muziek voor de gebruikerservaring van Blendle Audio. Het on-demand luisteren van nieuwsartikelen vraagt immers om een andere benadering dan een journaal dat op vaste tijdstippen wordt uitgezonden. Waar we uitkwamen? Precies er tussenin. Een ingetogen leader met voldoende newsy karakter. Met een belangrijke rol voor de menselijke stem, om zo het idee van communicatie te onderstrepen.

Blendle intro leader

0:00
/

Een tune voor elk moment

Blendle Audio maakt meerdere uitzendingen per dag. En ook het karakter van elk nieuwsartikel is verschillend. Daarom produceerden we een uitgebreide audio-bibliotheek met verschillende muziek. Herkenbaar als Blendle, maar aangepast aan het moment van de dag en het onderwerp van het nieuws.

Blendle Bedtime Story

0:00
/

Blendle Verhaal van de Dag

0:00
/

Het slotstuk van elke Blendle Audio-show is de eindleader. De muziek is gecomponeerd om de luisteraar een afgerond en optimistisch gevoel te geven. Een positieve afsluiter van de Blendle-luisterervaring.

Blendle eindleader

0:00
/

“De muziek van Blendle was by far een van de leukste dingen om aan te mogen werken bij Blendle.”

Jeroen Amelsbeek, Hoofd Communicatie Blendle


Auping

Auping produceert al sinds 1888 bedden en matrassen van de allerhoogste kwaliteit. Een innovatief en toonaangevend merk waarvoor TAMBR een subtiele auditieve huisstijl ontwikkelde, toepasbaar op hun gehele klantreis. Vakmanschap en lef, vertaald in muziek.

Bekijk case

Feetje

Feetje is het oudste babykleding merk van Nederland. Opgericht in 1980 voorziet het al generaties de allerkleinsten van kleurrijke outfits. Een mooi Rotterdams merk dat TAMBR mocht verrijken met een passende muzikale huisstijl. Toegankelijk met een vleugje magie.

Bekijk case

Vivera

Vivera is een internationale speler op het gebied van plantaardige vleesvervangers. Een enorme groeimarkt, waarin het bouwen van een sterke identiteit cruciaal is. Om deze ambitie te ondersteunen ontwikkelde TAMBR hun muzikale huisstijl.

Bekijk case

“Om een sterk merk te bouwen is het belangrijk om onderscheidend en herkenbaar te zijn en dit kan zowel in beeld als in geluid."

Karin Lowik, Marketing Manager Vivera

Jullie markt groeit en het vergroten van marktaandeel is daarin een belangrijke opgave. Hoe helpt een muzikale identiteit Vivera daarbij?

In onze markt zijn de merken nog niet zo sterk en is er vooral loyaliteit aan het product. Ook zijn er veel nieuwe toetreders. Een sterk merk leidt tot grotere loyaliteit en kan zo je marktaandeel vergroten. Het ontwikkelen van een krachtige merkidentiteit is voor Vivera dus erg belangrijk. Dat doen we door onderscheidend en herkenbaar te zijn. In beeld, maar ook in geluid. Muziek is namelijk heel herkenbaar en geeft veel karakter aan je merk. Vandaar dat wij met TAMBR een muzikale huisstijl hebben ontwikkeld.

Hoe zijn jullie merkwaarden vertaald in muziek? Welke kenmerken horen we terug? 

Ons merk staat voor plant-based positivity en nodigt mensen uit om gemakkelijk over te stappen naar plantaardig eten en zich zo aan te sluiten bij de Goodness Movement. Er zit een positieve vibe in de melodie en een ritme dat uitnodigt om te ontdekken en mee te doen. En als je goed luistert hoor je het geluid van rammelende potten en pannen, omdat je met onze producten natuurlijk veel in de keuken staat.

Jullie hebben je muzikale identiteit gelanceerd met een campagne op TikTok. Waarom?

TikTok is een heel populair medium, waarop nog relatief weinig wordt geadverteerd. Muziek speelt op dit platform natuurlijk een belangrijke rol en daarom is onze eerste TikTok-campagne gebouwd rondom onze muzikale identiteit. Dit leverde direct een enorm bereik op en veel zichtbaarheid!