Contact
Home / Cases / Blendle

Blendle

Bij Blende draait alles om lezen en luisteren. Zo was sonic branding een logische stap voor het mediabedrijf uit Utrecht. Wij voorzagen de Blendle-ervaring van passende muziek in een zorgvuldige balans tussen urgentie en toegankelijkheid.

“Door te werken met TAMBR hebben we onszelf leren herkennen in muziek. En dat is onwijs leuk om te ervaren.”

Alexander Klöpping, oprichter Blendle

Het geluid van Blendle

Staat Blendle boven of naast de luisteraar? Dat was de centrale vraag in onze zoektocht naar passende muziek voor de gebruikerservaring van Blendle Audio. Het on-demand luisteren van nieuwsartikelen vraagt immers om een andere benadering dan een journaal dat op vaste tijdstippen wordt uitgezonden. Waar we uitkwamen? Precies er tussenin. Een ingetogen leader met voldoende newsy karakter. Met een belangrijke rol voor de menselijke stem, om zo het idee van communicatie te onderstrepen.

Blendle intro leader

0:00
/

Een tune voor elk moment

Blendle Audio maakt meerdere uitzendingen per dag. En ook het karakter van elk nieuwsartikel is verschillend. Daarom produceerden we een uitgebreide audio-bibliotheek met verschillende muziek. Herkenbaar als Blendle, maar aangepast aan het moment van de dag en het onderwerp van het nieuws.

Blendle Bedtime Story

0:00
/

Blendle Verhaal van de Dag

0:00
/

Het slotstuk van elke Blendle Audio-show is de eindleader. De muziek is gecomponeerd om de luisteraar een afgerond en optimistisch gevoel te geven. Een positieve afsluiter van de Blendle-luisterervaring.

Blendle eindleader

0:00
/

“De muziek van Blendle was by far een van de leukste dingen om aan te mogen werken bij Blendle.”

Jeroen Amelsbeek, Hoofd Communicatie Blendle


Hallmark

Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met muziek. Luister je mee?

Leer & luister

Valess

Valess is een vrolijk en toegankelijk merk dat consumenten helpt bij de eerste stap richting een maaltijd zonder vlees. Gemaakt op basis van zuivel, rijk aan voedingsstoffen en met een knapperige bite. Door TAMBR vertaald in een optimistische en dansbare tune. So tasty!

Leer & luister

auto-dealer.com

auto-dealer.com heeft de ambitie om de aanschaf van een nieuwe auto om te toveren tot een superieure aankoopervaring. Alle bekende merken, onverslaanbare prijzen, onafhankelijk advies en lokale service. Wij vertaalden dat streven in een muzikale identiteit.

Leer & luister