Contact
Home / Cases / Campina

Campina

Al sinds 1871 werken de boeren van Campina elke dag vol overgave aan hun eerlijke zuivelproducten. En zo helpen ze ons met een sterke start van de dag. Dat gevoel vertaalden wij in een frisse en opgewekte audio-identiteit. Een goede morgen in muziek.

“Campina klinkt nuchter, fris en authentiek. Een mooie vertaling van ons merk. Een stuwende drive, aangename en vertrouwde instrumentatie en een duidelijk ritme. Precies wat je nodig hebt voor een sterke start van de dag.”

Lidian Reuvekamp, Digital Brand Manager Campina

Wat was jullie drijfveer om een muzikale identiteit te ontwikkelen?

Campina heeft een always-on strategie. Dat betekent dat we altijd ergens te horen of te zien zijn. Op TV, maar tegenwoordig ook steeds meer op radio. En daar speelt audio een grote rol. Dat was voor ons de voornaamste aanleiding om audio serieus op te gaan pakken en te investeren in een breed toepasbare muzikale identiteit. 

Wat beoogt Campina te bereiken met het ontwikkelen van een muzikale identiteit?

Campina heeft een grote naamsbekendheid, maar ondanks dat kunnen we niet achterover leunen en moeten we blijven bouwen aan onze ‘mentale beschikbaarheid’: top of mind én relevant blijven bij consumenten. In het huidige gefragmenteerde medialandschap is dat alleen niet zo makkelijk. Consistentie en herkenbaarheid in zowel beeld als audio zijn daarom essentieel. En onze identiteit op het gebied van audio hadden we nog niet volledig ontwikkeld. Een mooie kans om samen met TAMBR de kern van ons merk vatten in een muzikale vertaling en die vervolgens consistent in te zetten.

Campina brand anthem

0:00
/

Hoe hebben jullie je muzikale identiteit gelanceerd?

De ontwikkeling van onze muzikale identiteit liep synchroon met de voorbereidingen van een nieuwe cross-mediale campagne. Zo konden we direct oefenen met de praktische toepassing van de muziek. Dat was leerzaam en uitdagend, want je moet hierin een balans bewaken tussen merk en campagne. Maar dat is uitstekend gelukt! Zelfs zo goed dat in het pre-testen van de campagne de waardering van de muziek boven de marktnorm uitkwam, wat voor nog onbekende muziek natuurlijk een erg goed resultaat is!

Hoe hebben jullie je muzikale identiteit gelanceerd?

Campina klinkt nuchter, fris en authentiek. Een mooie vertaling van ons merk. Een stuwende drive, aangename en vertrouwde instrumentatie en een duidelijk ritme. Precies wat je nodig hebt voor een sterke start van de dag. En als je goed luistert hoor je de viool terug die al in eerdere campagnes een rol speelde. 

Wat zijn jullie plannen met deze nieuwe sound? Waar gaan we die terughoren?

Naast de TV- en radiocampagne kom je onze sound natuurlijk ook tegen op onze online-kanalen, zoals op YouTube en social media. Vooral het soundlogo is erg goed bruikbaar in korte formats. De muziekbibliotheek die TAMBR erbij geleverd heeft is wat dat betreft echt een uitkomst.

Campina soundlogo

0:00
/

CMOtalk

In CMOtalk ondervraagt Klaas Weima de top van de internationale marketingwereld over hun inspiratie en drijfveren. TAMBR ontwikkelde het leader-pakket, geïnspireerd op de grote TV-shows van weleer. Spanning en allure, gevat in 30 seconden.

Leer & luister

Stëlz

Stëlz is gemaakt van bruisend water, alcohol en een vleugje fruit. Een helder en verfrissend drankje, zonder onnodige calorieën. Met wortels in festivals en muziek, was het creëren van een brand anthem een ​​natuurlijke stap voor het allereerste Nederlandse hard-seltzer merk.

Leer & luister

Hallmark

Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met muziek. Luister je mee?

Leer & luister