NL EN Contact
Home / Cases / auto-dealer.com

auto-dealer.com

auto-dealer.com heeft de ambitie om de aanschaf van een nieuwe auto om te toveren tot een superieure aankoopervaring. Alle bekende merken, onverslaanbare prijzen, onafhankelijk advies en lokale service. Wij vertaalden die ambitie in een muzikale identiteit.

“TAMBR probeerde echt te achterhalen wie ons merk is, en was vervolgens super toegewijd in het opvolgen van alle feedback en produceren van iteraties. Zo is de tune echt ‘van ons’ geworden.”

Joep de Caluwé, CMO Delta Car Trade

Wat was de reden om voor auto-dealer.com een muzikale identiteit te ontwikkelen?

Samen met MIX, hebben we veel aandacht besteed aan de user-experience en lang nagedacht over onze merkidentiteit. En voor ons is sonic branding een noodzakelijk stukje van die puzzel. Bovendien opereren we in een redelijk competitieve markt, dus radiostilte was geen optie!

auto-dealer.com soundlogo

0:00
/

Welk advies zou je merken geven voor hun lancering?

Je kunt je merk maar één keer lanceren, dus doe het goed en ga voor een integrale aanpak. Dat betekent dat je je publiek op alle relevante platforms en kanalen tegemoet komt met een coherente boodschap. Onze muzikale identiteit maakt dat mogelijk, omdat ons geluid kan worden aangepast aan zowel broadcast op radio en televisie als bijvoorbeeld campagnes op sociale media.

Hoe klinkt auto-dealer.com?

Naast een huis is het kopen van een auto voor de meeste mensen hun grootste en belangrijkste aanschaf. En in plaats van stressvol, zou dat een aangename ervaring moeten zijn. Precies dát wilden we in muziek vastleggen. Onze brandscore bestaat daarom uit zowel elektronische als akoestische geluiden zoals piano, synthesizers en menselijke stemmen vermengd met omgevingsgeluiden opgenomen in bossen en steden, resulterend in een unieke klankkleur. Beginnend in mineur, beweegt het nummer geleidelijk aan naar een meer majeur en uptempo einde. De perfecte verklanking de auto-dealer.com-ervaring.

auto-dealer.com brandscore

0:00
/

Hoe beviel de samenwerking met TAMBR?

Het was ons een waar genoegen en we zijn erg blij met het resultaat! Dat heeft vooral te maken met de manier van werken. TAMBR probeerde echt te achterhalen wie ons merk is, en was vervolgens super toegewijd in het opvolgen van alle feedback en produceren van iteraties. Zo is de tune echt ‘van ons’ geworden.


Nationaal Media onderzoek

Het Nationaal Media Onderzoek brengt het mediagedrag van Nederland in kaart voor televisie kijken, radio luisteren, internetgebruik en het lezen van dagbladen en tijdschriften. Innovatief en ambitieus van opzet, beschikt het NMO nu ook over een passende muzikale handtekening.

Bekijk case

Walibi

Walibi is het spectaculairste attractiepark van Nederland, bekend van de vele achtbanen en spannende attracties. Geschikt voor ervaren thrill-seekers maar ook voor een dagje uit met het hele gezin. Een unieke ervaring, door TAMBR vertaald in geluid.

Bekijk case

Auping

Auping produceert al sinds 1888 bedden en matrassen van de allerhoogste kwaliteit. Een toonaangevend merk waarvoor TAMBR een subtiele auditieve huisstijl ontwikkelde, toepasbaar op hun gehele klantreis. Vakmanschap en lef, vertaald in muziek.

Bekijk case