auto-dealer.com
auto-dealer.com heeft de ambitie om de aanschaf van een nieuwe auto om te toveren tot een superieure aankoopervaring. Alle bekende merken, onverslaanbare prijzen, onafhankelijk advies en lokale service. Wij vertaalden dat streven in een muzikale identiteit samen met MIX.
“TAMBR probeerde echt te achterhalen wie ons merk is, en was vervolgens super toegewijd in het opvolgen van alle feedback en produceren van iteraties. Zo is de tune echt ‘van ons’ geworden.”
Joep de Caluwé, CMO Delta Car Trade
Wat was de reden om voor auto-dealer.com een muzikale identiteit te ontwikkelen?
We hebben veel aandacht besteed aan de user-experience en lang nagedacht over onze merkidentiteit. En voor ons is sonic branding een noodzakelijk stukje van die puzzel. Bovendien opereren we in een redelijk competitieve markt, dus radiostilte was geen optie!
auto-dealer.com soundlogo
Welk advies zou je merken geven voor hun lancering?
Je kunt je merk maar één keer lanceren, dus doe het goed en ga voor een integrale aanpak. Dat betekent dat je je publiek op alle relevante platforms en kanalen tegemoet komt met een coherente boodschap. Onze muzikale identiteit maakt dat mogelijk, omdat ons geluid kan worden aangepast aan zowel broadcast op radio en televisie als bijvoorbeeld campagnes op sociale media.
Hoe klinkt auto-dealer.com?
Naast een huis is het kopen van een auto voor de meeste mensen hun grootste en belangrijkste aanschaf. En in plaats van stressvol, zou dat een aangename ervaring moeten zijn. Precies dát wilden we in muziek vastleggen. Onze brandscore bestaat daarom uit zowel elektronische als akoestische geluiden zoals piano, synthesizers en menselijke stemmen vermengd met omgevingsgeluiden opgenomen in bossen en steden, resulterend in een unieke klankkleur. Beginnend in mineur, beweegt het nummer geleidelijk aan naar een meer majeur en uptempo einde. De perfecte verklanking de auto-dealer.com-ervaring.
auto-dealer.com brand anthem
Hoe beviel de samenwerking met TAMBR?
Het was ons een waar genoegen en we zijn erg blij met het resultaat! Dat heeft vooral te maken met de manier van werken. TAMBR probeerde echt te achterhalen wie ons merk is, en was vervolgens super toegewijd in het opvolgen van alle feedback en produceren van iteraties. Zo is de tune echt ‘van ons’ geworden.
Gerelateerde cases

CMOtalk
In CMOtalk ondervraagt Klaas Weima de top van de internationale marketingwereld over hun inspiratie en drijfveren. TAMBR ontwikkelde het leader-pakket, geïnspireerd op de grote TV-shows van weleer. Spanning en allure, gevat in 30 seconden.
Leer & luister
Stëlz
Stëlz is gemaakt van bruisend water, alcohol en een vleugje fruit. Een helder en verfrissend drankje, zonder onnodige calorieën. Met wortels in festivals en muziek, was het creëren van een brand anthem een natuurlijke stap voor het allereerste Nederlandse hard-seltzer merk.
Leer & luister

Hallmark
Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met haar wenskaarten inspireert het merk ons om weer echt contact te maken met de mensen om ons heen. Elke dag opnieuw. En sinds kort ook met muziek. Luister je mee?
Leer & luister