Auping
Auping produceert al sinds 1888 bedden en matrassen van de allerhoogste kwaliteit. Een toonaangevend merk waarvoor TAMBR een subtiele auditieve huisstijl ontwikkelde, toepasbaar op hun gehele klantreis. Vakmanschap en lef, vertaald in muziek.“We leggen heel veel aandacht in de dingen die we maken en daarin is audio eigenlijk het verlengstuk van onze identiteit.”
Ine Stultjens, Manager Marketing & Communicatie Auping
Het geluid van Auping
Lef, ambacht en duurzaamheid staan aan de basis van het familiebedrijf uit Deventer. Tegelijkertijd is Auping een ambitieuze onderneming in een behoorlijk competitieve markt. Voor het geluid van Auping kozen we daarom voor een genuanceerde sound die zowel innovatief als ambachtelijk klinkt. Rustgevend maar ook avontuurlijk. Van heel dichtbij opgenomen piano en klarinet, in combinatie met subtiele fabrieksgeluiden en een kalme beat. Aanraakbaar en intiem, net als het merk zelf.
Auping brand anthem
Een breed toepasbare audio-bibliotheek
Auping communiceert continu en op veel verschillende kanalen. Radio, televisie maar ook sociale media spelen een belangrijke rol bij het bouwen van het merk. Maar elk kanaal heeft een eigen karakter. En elke campagne een eigen verhaal. Audio is bij uitstek in staat om een brugfunctie te verzorgen tussen al deze touchpoints. Daarom leverden wij een modulair opgebouwde muziekbibliotheek, aangepast op elk format. Zo weet Auping zich verzekerd van een passende toon voor elk moment. Zonder aan kenmerkendheid te verliezen.
Auping radio campagne
Het sluitstuk van elke muzikale identiteit is een treffend audiologo. Een compacte samenvatting van het merk in geluid, geschikt om uit te groeien tot distinctive brand asset. Voor Auping resulteerde dat in een lieflijke melodie, ondersteund door een rijke en gelaagde productie.
Auping soundlogo
Auping TVCHet proces om tot onze eigen sound te komen verliep heel erg goed. Het was een heel waardevol traject, ook om ons eigen merk goed te leren kennen.
Ilse Peters, Brand Manager Auping
Gerelateerde cases

Meerdervoort
Meerdervoort helpt haar klanten met het opbouwen van financiële vrijheid. Op een veilige manier, waarbij risicobeperking belangrijker is dan maximaal rendement. Dat resulteerde in een klassieke, betrouwbare klank met een subtiele dynamiek.
Leer & luister
's Heerenloo
Sinds 1891 helpt 's Heeren Loo mensen met een verstandelijke beperking hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen: zo goed en zelfstandig mogelijk. TAMBR vertaalde die missie in een zorgzaam muzikaal verhaal, een ‘stap vooruit’ in muziek.
Leer & luisterCrystal Clear
Crystal Clear geeft je dat broodnodige rustmoment op een drukke dag. Zodat je weer met een frisse blik vol energie vooruit kan. Die sensatie vertaalde TAMBR naar een kristalheldere tune vol ritmische dynamiek, geaccentueerd door muzikale rustpunten.
Leer & luister
neem de eerste stap naar een
beter klinkend merk
Download onze whitepaper en leer hoe je sonic branding kunt laten werken voor je merk