NL EN Contact

ONZE publicaties Over SOnic branding

Met TAMBR bouwen we aan een beter klinkende wereld. En hoe meer merken onze missie ondersteunen, hoe beter. We publiceren daarom regelmatig over sonic branding in diverse vakbladen, kranten en blogs. Hieronder vind je al onze columns, artikelen en bijdragen aan het vak. Heb je alles uitgelezen en ben je nog niet uitgeleerd? Boek dan een masterclass en wordt een sonic branding-ninja!

Muzikaal formeren met AI

Met behulp van een zelflerend muzikaal algoritme analyseerde TAMBR welke samenstelling van partijen een zo breed mogelijk emotioneel spectrum bestrijkt. Wel zo gewenst in deze polariserende tijden. Benieuwd naar welke coalitie dat is?

Lees meer

De klank van verkiezingen

Een politieke partij is een product. Een merk met een logo, slogans, kleuren en een lettertype. En vooruit, met een purpose. En net als in de echte wereld wint ook hier het auditieve domein aan belang.

Lees meer

Sonic branding voor Appie

Met de herwaardering van de ouderwetse jingle pakt Albert Heijn een voortrekkersrol. Begrijpelijk, want tekst en muziek zijn al sinds de Middeleeuwen een beproefde combinatie voor reclameboodschappen. Hebben we hier te maken met een nieuwe klassieker?

Lees meer

Sonic branding: hype of noodzaak?

Audio is aan een opmars bezig en dat vraagt om strategie. Net nu je dacht dat je alles op orde had. Een reclamebureau dat altijd passende muziekjes voor je uitkiest. En gezellige stock-muziek onder je online-campagnes. Wat is er aan de hand?

Lees meer

De spagaat van T-Mobile

T-Mobile is een merk van uitersten. Een premium speler die ook hengelt naar de gunsten van een minder kapitaalkrachtige doelgroep. Hoe horen we die tweestrijd terug in hun sonic branding-strategie?

Lees meer

De smaak van de Tweede Kamer

Op de website van de Tweede Kamer staat een lijst met de favoriete nummers van alle 150 volksvertegenwoordigers. Wat zeggen de muzikale keuzes over de partijen?

Lees meer

Do Your Own Thing, ING

Hoe ongemakkelijk het kantoorleven soms kan zijn, in de cinematografische wonderwereld van de corporate movie zijn alle scherpe randjes uitgevlakt. Benieuwd naar hoe dat ING verging bij de lancering van haar nieuwe motto?

Lees meer

De bloemenprint van Coolblue

Een merk bouw je vooral met mainstream media. Want ergens op je pad naar groei zul je grote groepen consumenten ongewild moeten confronteren met je verhaal. Hoe Coolblue dat gedaan heeft?

Lees meer

Clichés in reclamemuziek

Al zijn ze platgetreden, clichés hebben natuurlijk ook een functie. Want als iedereen uniek klinkt, hoe val je dan nog op? Daarom: een ode aan de meest hardnekkige clichés in reclamemuziek.

Lees meer

De flower power van Coca-Cola

Wie jij bent als merk is een afspraak met je publiek. En ja, natuurlijk kun je daarmee stoeien. Maar hoe meer je uit je rol schiet, hoe groter de kans op een backlash. Weten hoe Coca-Cola dat verging?

Lees meer

De klank van verkiezingen

Een politieke partij is een product. Een merk met een logo, slogans, kleuren en een lettertype. En vooruit, met een purpose. En net als in de echte wereld wint ook hier het auditieve domein aan belang.

Lees meer

IN drie stappen naar een beter klinkend merk

Download onze whitepaper en leer hoe je sonic branding kunt laten werken voor je merk